Byggförenklaren

Nu introducerar vi Good Thinking i Sverige

Skriven av Joakim Lönnberg | 1 apr 2016

Nu går vi live med ”Good Thinking” i Sverige. Tidigare har det lanserats på en global nivå för Lindab men nu gör vi det även på den svenska marknaden. Många är ni säkert som undrar vad ”Good Thinking” har för innebörd. Jag tänkte i det här inlägget förklara lite hur vi tänker kring det här begreppet. Sen kan ni såklart också läsa om det på vår webbplats.

I grunden är vi ett företag som arbetar hårt för att tillfredsställa våra kunder, vilket genererar inkomster. Men eftersom vi är en stor maktfaktor på marknaden måste vi hela tiden vara medvetna om att vi är hett villebråd. Det är många som skulle vilja ta vår plats på marknaden. Därför är det viktigt att vi alltid utvecklas – på alla plan.
Kollar vi tillbaka i backspegeln är det tydligt att Lindabs kärna alltid har varit att både förbättra och förenkla. Inte bara för oss och våra kunder utan även för samhället i stort.

Som jag ser det, är ”Good Thinking” ett sätt att beskriva varför vi finns och vad vi vill göra i framtiden. Bra beslut i alla led är nyckeln inom företaget. Därför är det viktigt att vi är tydliga med vad Lindab står för, både för oss själva och för våra olika intressenter. Eftersom det finns många viktiga delar i Lindabs identitet blir konceptet ett samlingsbegrepp för alla nyckelvärden.

Vi vill vara ett företag som tillhandahåller energieffektiva lösningar och som gör det enkelt att arbeta med konstruktion. Det är också viktigt att vi värnar om miljön och människor. Inte bara i dag, utan också om 10, 15 eller 20 år. Vi vill fortsätta arbeta med goda tankar, där vi varje dag kan se oss i spegeln och vara stolta över vad vi gör. Detta är tanken bakom "Good Thinking”. Vi vill helt enkelt sätta ord på vad vi vill göra, utöver de produkter och tjänster vi erbjuder.